I arbejdet med at skabe et nyt brand for Aarhus har de to Londonbaserede firmaer Goosebumps og Global Cities haft behov for at få feedback fra befolkningen om Aarhus’ kendetræk. Derfor har de udarbejdet et spørgeskema, hvor man kan give udtryk for sit personlige forhold til Aarhus, hvorefter de omdanner denne besvarelse til afstumpet statistik, der har til formål at fortælle, hvor mange synes noget bestemt. Jeg glæder mig til næste semester, hvor jeg for første gang siden gymnasietiden skal give mig i kast med denne dehumaniserende, kvantitative metode (Det er selvfølgelig blot humor, da statistik er et værdifuldt redskab i de rigtige sammenhænge).

Nu hvor jeg netop har kritiseret JP Aarhus for at være lidt sløve angående en særlig artikel, så vil jeg ikke være for hellig til ikke at udøve selvkritik, da spørgeskemaet blev lanceret d. 10. februar, hvilket JP Aarhus fik skrevet om på selve dagen, men jeg skriver først om det nu. Jeg fik besvaret spørgeskemaet samme dag, men det faldt mig aldrig af en eller anden grund ind før nu, at jeg burde skrive et indlæg om det. Det har jeg så rådet bod på, for man skal vel ikke kaste med sten, hvis man selv bor i et glashus?

Hvis du ikke allerede har besvaret spørgeskemaet, så er her en opfordring fra ARKITEKTUR | AARHUS! I dette øjeblik har 1.414 personer besvaret spørgeskemaet.

Link:

Dit Aarhus

Giv kommentar