Den nye adgangsvej til Aarhus Lufthavn indvies officielt d. 3. december. Lufthavnen er i øjeblikket i gang med en reklamekampagne, der skal gøre opmærksom på den forbedrede adgang til lufthavnen som følge af Djurslandmotorvejens færdiggørelse og åbningen af den nye adgangsvej. Aarhus Lufthavn skulle efter sigende nu “blot” ligge 25 minutters kørsel fra E45. Adgangsvejen, der døbes “Ny Lufthavnsvej”, har med sine 4,5 km vejstrækning kostet 12 mio. kr.

Næste skridt i forbedringen af infrastrukturen til Aarhus Lufthavn er forlængelsen af Djurslandmotorvejen, som Folketinget netop har afsat midler til en forundersøgelse af.

Artikel:

Genvej til lufthavnen åbner af JP Århus

3 kommentarer

Jakob Hvam på 30. november 2010  · 

Hvorfor bliver man dog ved med at poste penge i den lufthavn? Enten skulle man lave et hurtigtog eller en motorvej hele vejen fra Århus. Sidste løsning har man nu sat en undersøgelse i gang. Jeg vil dog mene begge løsninger vil ende op så dyre, at man kunne anlægge en helt ny lufthavn nær Århus, eller en city lufthavn der vil kunne dække det behov erhvervslivet stiller.
Som jeg ser det er løbet kørt for Tirstup (Aarhus airport):-) i forhold til Billund, trist med sandt.
Naturligvis ved jeg hvor svært det er at udpege en placering for en ny lufthavn, da det vil komme til at påvirke en masse menneskers dagligdag. Jeg er dog stadig overbevist om en lufthavn i Aarhus er den eneste rigtige løsning, hvis ikke passagerene tager til Billund og Kastrup, inkl. mig selv.

Vh Jakob Hvam

Asbjørn Skødt på 1. december 2010  · 

Tirstrup har ingen fremtid som lufthavn. Der er to muligheder for forbedring af forholdene. Enten en højhastighedsforbindelse over Kattegat til Kastrup eller en ny Lufthavn ved E45 eller Herningmotorvejen.

En motorvej til Tirstrup vil ikke markant forbedre dens konkurrenceevne i forhold til Billund (Som også har en håbløst dårlig placering). Min formentlig usandsynlige vision er en nedlæggelse af Tirstrup, Karup og Billund for at koncentrere trafikken i en ny lufthavn ved Århus med letbane til centrum. Det ville for alvor gøre Østjylland konkurrencedygtig.

Ole Sørensen på 1. december 2010  · 

Hvorfor skal al udvikling i den Midt / Nordlige halvdel af Jylland forhales af Københavneri??? Hvor længe vil vi acceptere det "næstbedste" Nu har det i over 50 år været på tale at anligge en central lufthavn i Jylland. I mellemtiden er det Jyske motorvejsnet anlagt, så det kan vel ikke være så vanskeligt at anligge den lufthavn der skal aflaste dette allerede overbelastede motorvejsnet. En central lufthavn til gavn for alle i Vestjylland, Nordjylland og Østjylland. Så skal vi ikke køre til Hamborg for at ordentlige priser på vore flybilletter, men vil få en naturlig konkurence, der skaber VÆKST og UDVIKLING i hele region Midt og Nord. Så kan vi også spare 60 milliarder til en Kattegatbro der kun bringer os til København. Hvorfor har Århus borgmesteren ellers fået navnet ændret til Aarhus? Var det ikke et spørgsmål om at "komme ud i verden".
Mvh Ole Sørensen

Giv kommentar