Dette indlæg vil rumme nogle nyheder og informationer, som jeg har gået med i mit hoved men ikke rigtig har fundet muligheden for at skrive et indlæg om. Oftest fordi de grænser til det trivielle, men jeg har dog behov for at få dem delagtiggjort, så de ikke fylder i mit hoved længere eller fylder mit Windows 7-skrivebord med billeder. Yep, jeg er ikke Apple-bruger. Jeg ejer ikke engang en iPod.

– Århus Havn ansætter igen, hvilket er gode nyheder. Den har haft det hårdt under finanskrisen. Der var Åben Havn d. 7. august. Jeg var dernede, men det var sådan set blot et legeland for børn med udstillingen af havnens skibs- og maskinpark, men så ved jeg da, jeg ikke går glip af noget næste år.

– HK Østjylland har sat hovedkvarteret på Park Allé til salg. Et af de første skridt mod byggeriet af et nyt.

– Århus fik 320 færre indbyggere i 2. kvartal, så vi nu er 306.799 indbyggere i Århus Kommune. Dette fænomen gør sig dog gældende hvert år pga. de studerende bliver færdige med deres uddannelser. Et andet fænomen er ligeledes stigningen i indbyggertallet i 3. kvartal pga. studiestart. De seneste to år er der kommet ca. 4.000 flere indbyggere i 3. kvartal. Lidt statistik:

Kilde: Danmarks Statistik, statistikbanken.dk

Z-husets website er ikke tilgængelig længere. Domænet udløber dog først i 2011, så måske er der blot tale om en manglende fornyelse af en art. Ligeledes har lighthouse-aarhus.dk også været nede i over et år. Light*House-domænet er stadig ejet af projektets ejer, Norcap. Ironisk nok så er Tækkers Isbjerget-website stadig online. RIP De Bynære Havnearealer.

– Norcaps andet projekt i Århus, hotellet Scandic Århus City, er færdig med nedrivningsfasen. Denne facade mod Østergade står derfor nu meget ensomt tilbage:

– Den nye golfbane Lyngbygaard Golf har dårlig økonomi. Artikel i Lokalavisen Århus.

– Transportministeren skal mødes med prominente Kattegatkomitémedlemmer, herunder Nicolai Wammen og formanden Jens Kampmann, d. 7. oktober for at drøfte en mulig Kattegatforbindelse. Det er første gang, der vil være officielle samtaler mellem Transportministeren og Kattegatkomitéen. Artikel i Århus Stiftstidende.

– Åh, og forresten. Djurslandmotorvejen er færdig! Et makværk af et infrastrukturelt projekt. Randersvej fungerer ikke omkring Ikea, og Hinnerup-Søften har ingen af- og tilkørselsramper. I det mindste erkender projektlederen, at der kan være behov for ændringer. Artikel i JP Århus.

– Letbanelinjen med nr. 3 i Paris har standsningssteder med dynamisk og forskelligartet aftenbelysning. Midttrafik, det må I gerne lade jer inspirere af. Beklager de dårlige billeder:

Giv kommentar